Danes je za grajenje prepoznavnosti in blagovne znamke za marsikatero podjetje sodelovanje z influencerji nujen korak. A ker veliko podjetij nima za to zaposlene osebe, se, če te marketinške aktivnosti ne predajo zunanjemu sodelavcu, znajde v zagati, kako se tega sploh lotiti. Zato sem danes za vse samostojne podjetnike in podjetnice in manjša podjetja pripravila osnovne praktične nasvete, ki se jih je dobro držati, ko se lotimo projekta “influencerji”.
Kdo influencerji sploh so?
Kot morda razberete že iz tujke influencer, gre za nekoga, ki ima v skupnosti “influence” oz vpliv, s tem pa vlogo pri tem, kakšne odločitve sprejemamo in kakšna mnenja o čem oblikujemo. Ker so spletni influencerji na spletu torej vplivni, imajo veliko moč vpliva na svoje sledilce. Najpogosteje jih delimo v štiri večje skupine: nano influencerji (do 10k sledilcev), micro influencerji (10k-100k sledilcev), macro influencerji (100k do 1M sledilcev), mega influencerji (1M+ sledilcev). Večja kot je številka, večji so seveda honorarji, je pa treba tu dodati, da se za tiste največje odločajo predvsem korporacije z ogromnimi budgeti, za manjša podjetja pa je bolj ekonomična, pogosto pa tudi bolj efektivna izbira nano in micro influencerjev.
Kako prepoznati dobrega influencerja?
Dober influencer nima le razmeroma velikega števila sledilcev. Predvsem bi nas pri odločanju za sodelovanje moralo zanimati, kakšen je njegov bazen sledilcev in interesi ter koliko interakcije z njimi ta influencer dejansko ima, saj je od tega odvisno, kako vpliven v resnici je. To najbolje izvemo tako, da si ogledamo “engagment rate” posameznega profila. Splača se preveriti tudi kakovost baze influencerja (več o tem tu) in ali so sledilci pravi ali kupljeni. To z lahkoto storimo z nekaterimi brezplačnimi orodji, ki jih bom nanizala na koncu tega članka.
Kako izbrati najboljšega influencerja za svojo marketing kampanjo?
Predvsem je vredno razmisliti, v kateri niši iskati influencerje, da bodo res imeli publiko, ki jo iščete. Lifestyle influencerji so zelo splošno usmerjeni, medtem ko so “mami blogerke”, “travel influencerji” zelo interesno zoženi in včasih je najti prave nišne influencerje z manjšim followingom zadetek v polno. Potem se je treba še odločiti, kako široko boste zastavili kampanjo (koliko influencerjev boste vključili), kakšen je vaš budget (najbolje si je postaviti limit in se glede na to odločiti za strategijo), in kakšen material bi radi od njih dobili (kakšne slike, videje, nagradne igre bi speljali, ter kaj od tega materiala lahko porabite še za oglase oz. od kakšne vsebine boste imeli “overall” največ izkupička).
Kako zagotoviti dobre rezultate influencer kampanje?
Zelo pomembno je, da z influencerji komunicirate jasno in neposredno. Da ste dosegljivi, prijazni in da svoje izbrane vplivneže dobro zbrifirate. To pomeni tudi, da se vnaprej natančno dogovorite za število in tip objav, ki jih pričakujete. Direktno prodajo iz naslova sodelovanja z vplivnežem/vplivnico lahko merite na številne načine. Glede na število uporabljenih kod, ki jih kupci unovčijo v vaši spletni trgovini, na primer. Ali pa glede na število novih sledilcev, ki ste jih s kampanjo pridelali. Ali pa s številom “leadov” oz novih kontaktov, ki ste jih dodali svoji mejling listi. Oziroma s številom ljudi, ki so vas kontaktirali in se zanimali za vašo storitev zaradi njihovega priporočila. Prepričajte se, da boste cilje lahko spremljali v jasni metriki in s konkretnimi številkami, saj boste le tako lahko ocenili uspešnost kampanje.
Kako zagotoviti, da se bodo vplivneži držali dogovora?
Moje priporočilo je, da se že na začetku potrudite za transparentno komunikacijo in jasno izrazite svoja pričakovanja. In najpomembnejše, roke za dostavo oz. objavo. Nekateri pa z vplivneži sodelujejo zelo pogosto, so ugotovili, da je za njih najučinkoviteje, da pripravijo posebno pogodbo o sodelovanju. Tako se pravno zavežeta obe stranki. Vlogo igra tudi višina honorarja oziroma kompenzacije. Višja kot je, bolj je smiselno oblikovati pravno zavezo. Smiselno jo je oblikovati tudi, ko gre za daljše – polletno, letno ali večletno sodelovanje in ne le enkratno marketinško kampanjo.
Kako vplivneže plačam oz kakšno kompenzacijo ubrati z influencerji?
Načinov, kako plačati vplivneže, s katerimi sodelujete, je zelo veliko. Z manjšimi oz. mikro influencerji se boste zlahka zmenili za kampanjo, ki jo boste kompenzirali z izdelki. Višja kot je cena vašega izdelka, večjega influencerja si boste lahko privoščili. Veliko pa je seveda odvisno tudi od vaših pogajalskih sposobnosti. Influencerji, ki imajo nad 10 ali 15k sledilcev imajo za svoje objave že nastavljene honorarje, a se pogosto da še malo pogajati. Pri influencerjih, ki so večji (50k, 100k+) pa boste morali za sodelovanje verjetno konkretneje odpreti denarnico. Plačilo se lahko opravi preko podjetja – večji vplivneži imajo praviloma odprt neke vrste s.p.. Za plačilo v tujino velja isto, vedno več pa se dogaja tudi kompenzacij za Amazon bone, Zara bone in podobno.
Ne bojte se začeti in kontaktirajte prvega vplivneža!
Tako kot pri kakšni drugi stvari, je ob prvi komunikaciji in dogovarjanju z vplivnežem treba stopiti iz svoje cone udobje. A prej, ko boste začeli, več izkušenj in občutka za to boste imeli in vsaka kampanja bo boljša. Na napakah se učimo. Upam, da jih boste s pomočjo tega članka storili čim manj. Če pa potrebujete pomoč pri kakšni influencer kampanji, mi pa lahko pišete na maja@mojmarketingmentor.si in dorekli bomo vse potrebno.
Koristne povezave:
Preveri pristnost sledilcev vplivnežev: https://www.inbeat.co/fake-follower-checker/
Kako preveriti engagment rate influencerjev: https://grin.co/influencer-marketing-tools/engagement-rate-calculator/