fbpx
DOBER TEKSTOPISEC

10 največjih skrivnosti dobrih tekstopiscev

Kako napisati učinkovito prodajno besedilo, tudi če nismo iz sveta marketinga ali nam pisanje ne leži najbolj na svetu? Kakšni so skrivnosti tekstopiscev, za katere ne vemo? Seveda se da tudi brez pisateljskega znanja napisati solidne tekste, saj dobro tekstopisje sloni na stebrih oziroma zakonitostih, ki se skozi čas praktično ne spreminja. Ljudje se namreč skozi čas ne spreminjamo tako zelo in smo razmeroma “predvidljive živali”. Kaj vse sploh smatramo pod copywriting?

TEKSTOPISJE ZA MEJLINGE

Teksti za mejlinge so tricky. Naročniki navadno zahtevajo super prodajne vsebine in to čimbolj pogosto. Je pa tu pomembno ohranjati ravnotežje, sicer se baza lahko hitro razreči z unsubscribi. Sploh če ste lastniki manjših spletnih trgovin ali ponudbiki storitev, je dobro vsake toliko prodajne vsebine presekati s kakŠno bolj osebno tematiko in nagovoriti svoje stranke na drugačen način.

COPYWRITING ZA SPLETNE STRANI

Že na vstopni spletni strani oz. Homepagu se velikokrat odločimo, ali bomo brskanje po spletni strani nadaljevali, ali ne. Zato so naslovi na bannerjih kjučnega pomena za to, kam bo nekdo odklikal naprej oziroma ali bo potovanje po vašo spletni strani sploh nadaljeval in za koliko časa. Pomembno je tudi, da s pravimi besedami pozovete k nadaljni akciji. Ne pozabite torej na “nakupuj tukaj”, “preveri zdaj”, “beri dalje” in podobne pozive.

COPYWRITING ZA OPISE IZDELKOV

Opisi izdelkov naj se vedno osredotočijo na stranko in ne na vaše podjetje ali izdelek. Predvsem je pomembno poudariti težavo, ki jo strankam rešujejo in kako jim bo nekaj izboljšalo življenje. Torej, preden preidete na dolgi opis in suhoparne tehnične podrobnosti, je absolutno ključno, da nanizate prednosti izdelka. In sicer na način, da bo bralec dobil občutek, da klepeta s prijateljem, ne da mu nekdo nekaj prodaja na vse možne pretege. Že, si mislite, ampak kako prodati dekorativni dodatek za dom ali kos nakita? Mar macrame izdelek ne prinese v prostor spokojnosti, se oči ne spočijejo ob pogledu nanj? Ali z uhani nismo bolj zapeljivi?

tekstopisje zakonitosti

TEKSTOPISJE ZA DRUŽABNA OMREŽJA

Kljub temu, da vizualna podoba prednjači na domala vseh socialnih omrežjih, ne moremo zanemariti tudi besedilne komponente, ki je vključena na spremne tekste, slajderje, v scenarije za posnetke in še marsikam. Veliko ljudi pozablja na koncu svojih tekstov vključiti poziv k akciji ali pa popolnoma zanemari pomembnost dobrega uvoda, bistva in zaključka. Slednji so glavni pilarji vseh zgodb na svetu, že odkar pomnimo.

COPYWRITING ZA VIDEO VSEBINE

Copywriting se torej dotika veliko različnih področij in tudi če za pisanje niste posebej nadarjeni, dobre zgodbe in dobra prodaja sloni na nekaterih sterbih, ki so kot zakoni in se praktično ne spreminjajo s časom. Ljudje smo namreč predvidljiva bitja in ključ je v tem, da spoznamo določene formule, ki se skrivajo za učinkovitim sestavljanjem prodajnih besedil, ki pritisnejo na prave točke in so povsem osredotočene na vaše stranke, ne na vas. Poglejmo si torej 10 največjih skrivnosti copywriterjev, ki so nujne za uspešne prodajne lijake.

Prodajni copy je eden najpomembnejših faktorjev, kar zadeva konverzije. Poglejmo si osnovnih 10 zakonitosti, katerih se držijo dobri pisci besedil, da dosežejo svoj namen:

LJUDJE RADI NAKUPUJEJO, A NIMAJO RADI OBČUTKA, DA JIH K TEMU “SILIMO”

Raje kot agresivno prodajno k tekstu pristopimo tako, da si predstavljamo, kot da želimo nekaj prodati svojemu dobremu prijatelju. Nato res dobro razmislimo, kako bi to storili, kaj bi izpostavili in kako bi se tega lotili, da nas ne bi spravilo preveč v zadrego ali da ne bi imeli občutka, da smo skrajno vsiljivi .

SKRIVNOST TEKSTOPISCEV: NIHČE NE POZNA IZDELKA IN STORITEV BOLJ KOT VI SAMI

Ker sami izdelke in storite poznate bolje kot kdor koli drug, boste znali tudi najbolje predstaviti njihove prednosti. Če pa boste to storitev outsourcali, pa morate narediti vse, kar je v vaši moči, da agenciji ali strokovnjaku, ki ste ga najeli zagotovite najboljši možni brief, da vas lahko ta človek zelo dobro spozna, vas in vaše podjetje.

LJUDJE NE KUPUJEJO BREZ DOBREGA RAZLOGA ZA TO

“Without a strong why, people don’t buy.” Ljudje ponavadi razmišljajo le o sebi in o svojih bližnjih, zato rabijo dober razlog za to, zakaj neko stvar ali storitev zares potrebujejo, da so za to pripravljeni odpreti denarnico. Največkrat so to želja po boljšem zaslužku, da bi pobegnili kakšni bolečini ali se je rešili, da bi se izognili naporu ali pa da bi si kakšen trenutek zares polpšali in se umirili, da bi bili bolje videti itd. Več želja, kot jim boste potencialno izpolnili, prej bodo kupili.

NIKOGAR NE ZANIMA VAŠ COPY

Nikogar ne zanima, koliko časa ste pilili slogan ali ga navezovali na svoje podjetje, če ta, kot že omenjeno ne pritisne na določeno čustveno komponentno posameznika, ki ga prepriča v nakup. Opustite torej moje podjetje, moj izdelek, moja zgodba in vse skupaj obrnite k vaši stranki: jaz, moje življenje, moje težave.

VSAK IZDELEK IMA SVOJ ČAR IN OSEBNOST

Preklopite v copywriting mindset in se lotite kar najbolje opisati prednosti vašega izdelka. Nihče do njega ne goji toliko ljubezni in strasti, zato to ne bi smela biti težka naloga.

NAUČITE SE PISATI NASLOVE, KI PRITEGNEJO POZORNOST

Cilj dobrega naslova je, da bralec neha delati ostale stvari in se posveti tistemu, kar imate za povedati. Zato nikar ne podcenjujte moči naslovov in če za kaj, potem lahko nekaj več časa posvetite temu delu svojih besedil.

naslovi za tekste

SKRIVNOSTI TEKSTOPISJA: BESEDILA NIKOLI NISO “ONE SIZE FITS ALL”

Naučite se segmentirate vašo publiko glede na del nakupnega procesa, v katerem se nahaja, Z istim besedilom namreč ne boste prepričali nekoga, ki ti že dolgo sledi (hot traffic), nekoga, ki ve le to, da ima problem (warm traffic), ali pa tistega, ki za vas še nikoli ni slišal, niti ni dobro ozavestil, kaj ga muči (cold traffic).

DEFINIRAJTE SVOJO IDEALNO STRANKO

Bolje, kot se zavedate, kako je vaša stranka videti, koliko je stara, iz kje prihaja in kaj jo zanima, bolje boste znali napisati tekst, za katerega se bo zdelo, da je ustvarjen samo zanjo. Lahko jo celo poimenujete. Marta, recimo. Ampak vedno jo imejte pred očmi! Nato spišite tekst, ki jo nagovarja in upošteva vse skrivnosti tekstopisja.

ULTIMATIVNA MOČ ALINEJ

Ljudje v dobi, v kateri živimo, nimamo časa brati zelo dolgih besedil, ali pa se nam ne ljubi. Zato je pomembno, sploh pri opisih izdelkov ali pa izpostavljanju prednosti nečesa, da vse stvari zapakiramo v kompaktne, smiselne alineje, skozi katere se bralec hitro prebije in nato, držimo pesti, stisne “dodaj izdelek v košarico”.

KAR RESNIČNO PRODA IZDELEK, NI NUJNO TISTO, KAR MISLITE

Ljudje smo precej egocentrična bitja. In tudi, ko beremo besedila, ali poslušamo avdio ali video vsebine, vse videno in izgovorjeno navadno povezujemo s seboj ali svojim življenjem, ali pa vsaj iščemo vzporednice. Zato najboljši prodajni teksti igrajo na naša čustva, pogosto tako, da se tega sploh ne zavedamo. A če preučimo naključna oglasna besedila, bomo hitro ugotovili, da je skrivnost tekstopiscev, na katero pogosto stavijo, karta strahu.

Potrebuješ pomoč pri tekstih za spletno stran, opise izdelkov ali družbena omrežja? Ne obotavljaj se, kontaktiraj me zdaj, z vsem naštetim imam ogromno izkušenj in projektov pod pasom!

Tu najdeš primer celostnega teksta za spletno stran, ki je nastal za stranko Marušo.

Komentiraj

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Košarica