Verjetno se strinjamo, da ni hujšega, kot dneve preživljati v službi, ki nas ne izpolnjuje, kjer vladajo slabi odnosi, kamor se zjutraj odpravimo z muko in zaradi katere nas že v nedeljo zvečer “stiska” zaradi bližajočega se novega delovnega tedna.
ALI SEM V SLUŽBI ZADOVOLJEN/ZADOVOLJNA?
Ali dneve preživljate na avtopilotu, ali se kdaj dejansko vprašate, ali je to, kar počnem vsak dan, nekaj, česar si res želim? Me izpolnjuje in osrečuje, se rad/-a odpravim od doma? Kaj je tisto, kar me je kot otroka najbolj veselilo in še danes v meni prižge iskrice strasti? Kdaj se zares odklopim in pozabim na čas? Je to nekaj, kar bi mi lahko v življenju prinašalo prihodke? Morda pomislite, hja, kdo pa ima zares čas in voljo za ta vprašanja, treba je preživeti, moram misliti na otroke in plačo in kredite. Ampak, kdo pa bo mislil na vas, če ne vi sami? In kdo vas bo postavil na prvo mesto? Ste kdaj pomislili na to, koliko več bi imeli od vas vaši bližnji – prijatelji, družina in otroci, če bi naokoli hodili srečni, žareči in nasmejani? Koliko več energije bi vam ostalo za njih? Samo pomislite, kako bi bilo videti vaše življenje. To je mogoče. Sami ste kreatorji svoje zgodbe. Nikar se ne podcenjujte in ne zadovoljite se z manj, kot si zaslužite. Upajte si začutiti svoj klic in prisluhniti sami sebi.
MOJI HOBIJI, MOJA STRAST
Velikokrat ljudje prihranimo svoje strasti za “prosti čas”, ki pa ga je v teh hitrih in natempiranih dnevih malo, zato ga pogosto porabimo za razna opravila, nakupe in opravke, ki nas v resnici ne veselijo. Kakor koli že, vseeno se mi zdi najlažja pot, kako najti svoj “klic”, ozreti se na svoje prostočasne aktivnosti, kam gremo, ko nismo omejeni s časom, ko bi si radi napolnili dušo in baterije? Ob čem nam zaigra srce? Je to druženje, narava, umetnost? Kaj točno od tega? Morda znotraj tega odkrijemo svojo poslovno priložnost? Katere knjige radi prebiramo in ali smo neko področje že toliko naštudirali in nas tako zelo zanima, da bi iz tega lahko zgradili posel. Denimo, da vas že od majhnega navdihuje človeška psiha, odnosi, osebnosti itd. Nekako se že celo življenje izobražujete, berete, hodite na razne delavnice in seminarje, a si še niste dovolili pomisliti, da bi nemara lahko pomagali drugim in da se tu skriva vaša poslovna priložnost?
PRVI KORAKI
Ste že na točki, ko ste ugotovili, kaj točno je vaša strast in se pogumno podali na to negotovo pot? Čestitam! Za to je potreben pogum in veste kaj – sreča ima pogumne zelo rada! To, da ste naredili prvi korak, je že pol poti! Sedaj pa hitro ugotoviti, kakšna oblika s.p.-ja ali d.o.o-ja se vam najbolj izplača, kje bodo vaši poslovni prostori, boste posel opravljali sami ali s prijateljem, znancem, družinskim članom … Najdite dobrega računovodjo in napišite poslovni načrt. Ta korak je zelo pomemben. Jasno zastavite poslovne cilje za prvo leto in v grobem cilje za prva tri leta. Začrtajte pot. Potem začnite iskati načine, kako ga uresničiti! Definirajte vloge vsakega družbenika in dobrodošli v razburljivem vsakdanu podjetnice/podjetnika!
DRUGI KORAKI
Super! Našli ste prostor, kupili fikus, police, mize in stole ali pa ste se udobno namestili v garaži ali dodatni sobi v stanovanju. Načrt je napisan, spletna stran postavljena in socialna omrežja odprta. A nihče vas še ni odkril! Število sledilcev obsega vašo družino, kljub skrbno pripravljenim objavam, spletna stran je videti v redu, vsaj tako ste prepričani in košarica dela? Zakaj torej ni nakupov? Zakaj nihče ne pokliče in se zanima za vaše storitve? Marketing, kolegice in kolegi. Ne pozabite na marketing!
OSNOVE MARKETINGA
Kot omenjeno v prejšnjem odstavku, so neki osnovni marketinški postopki – spletna stran, Facebook, instagram, Linkedin in Tiktok profil, Youtube in Pinterest, če sta relevantna za vašo nišo in pa kakšne vizitke in letaki, če ste oldskul ali pa so blazno oldskul vaše stranke. To morate imeti in oblikovno naj izgleda v redu – tudi teskti naj bodo jasni, brez napak, izpostavljen naj bo vaš kontakt in jasno opisano, kaj ponujate! Ne le jasno, ampak tudi prodajno zanimivo. Izpostavljena naj bo težava stranke, ki jo vaš izdelek ali storitev rešuje in to na način, da bo bralca potegnil v tekst in prepričal. Že tu je potrebno nekaj tekstopisnega oz. copywriting znanja. Če ga nimate, svetujem, da že v tem koraku vključite kakšnega zunanjega sodelavca ali tistega člana ekipe, kateremu gredo besede najbolje izpod prstov. A nikar se ne ujemite v past in čakajte na start oz. launch, dokler ne bo vse popolno. Namig: nikoli ne bo! Popravljali boste sproti, ali pa z mojo pomočjo, hint, hint.
NAPREDNI MARKETING
Potem, ko ste odprli vse profile, napisali seo prijazni naziv in opis svojih izdelkov ali storitve, boste po vsej verjetnosti želeli pogledati, kaj počne konkurenca oziroma podjetja, ki se ukvarjajo s podobno dejavnostjo, a so na trgu prisotni že dolgo in vedo, kako se stvarem streže. Tu ne govorim o kopiranju, le zbiranju idej, opazovanju, učenju. Raziščite trg in na podlagi tega zasnujte komunikacijo, ki bi jo želeli imeti s sledilci. Poglejte ključne besede v brskalnikih, opazujte, kakšne Facebook oglase imajo sorodna podjetja, odločite se, kaj od tega je skladno z vašimi vrednotami in ali je že kdo tam zunaj, ki vam ponuja dober zgled. Nato se odločite, kje bi radi oglaševali, kako, koliko si lahko privoščite na začetku in ali je bolj smiselno, da se osnov priučite sami (Youtube videji, Domestika tečaji, Instagram izobraževalni profili itd.), ali pa imate možnosti, da že na začetku najamete strokovnjaka in pohitrite ta proces. Morda samo nekoga, da vas usmeri, kako se celotne zadeve lotiti. Hint, hint, tudi tukaj vam lahko pomagam.
NE OZIRAJ SE NA DRUGE
Upam, da sem vas spodbudila, da zberete pogum in izberete sebe. Verjemite vase, ker to je najbolj pomembno! Zmorete vse, za kar se odločite, vztrajate in v to trdno verjamete! Pri vsakem podjetniškem podvigu, sploh na začetkih, boste namreč naleteli na nejeverne Marjance, ki vas bodo hotele od podviga odvrniti, pa skeptične Brankote, ki so izrecno proti, ker sami niso bili nikoli toliko pogumni, da bi poizkusili. Ne ozirajte se na njih! To je vaše življenje. Ne ozirajte se na njih niti ne poskušajte dokazovati, kako zelo se motijo. To bodo povedali kar vaši dosežki. In ne skrbite, le te jih bodo dosegli, in to hitreje, kot si mislite!
Potrebuješ mentorja, ki te bo na začetku poti usmeril in je dal to pot že večkrat čez? Piši mi!