Vem, vsak začetek je težak. In zbrati pogum, za podjetništvo ni lahka stvar. A ker sem sama cel postopek lansiranja lastne trgovine dala skozi, sem se odločila, da strnem najpogostejše začetniške napake v en kratek in jasen blog post, ki vam bo morda pomagal vašega spletnega dojenčka končno spraviti na svet!
Z ODPRTJEM SPLETNE TRGOVINE KAR NAPREJ ODLAŠATE
Za vas imam dobro in slabo novico: vaša spletna stran vam nikoli ne bo popolnoma všeč! In vedno se bo našlo kaj za popraviti in izboljšati! Zato je pravi čas, da jo spustite “live” včeraj! Startajte in se učite sproti! Delajte naprej in sproti izboljšujte! Vaša spletna prodajalna nikoli ne bo popolna, kot tudi nismo popolni ljudje! Naj vas vaš perfekcionizem ne ovira pri podjetništvu!
CENE STE POSTAVILI PRENIZKO
Velikokrat vprašam stranke: “po kakšnem ključu pa ste zastavili svoje cene na spletni strani?” Pa rečejo: “pogledal sem pri konkurenci in sem se odločil za podobno ceno, ali pa malo manj.” To je seveda velika začetniška napaka. Saj ne rečem, do neke mere morate biti konkurenčni, a morate se zavedati, da so tekmeci verjetno na trgu veliko dlje, imajo boljše pogodbe, večje količine, nižjo poštnino in ostale stroške. Ceno vedno raje zaokrožite višje, sploh na začetku, še vedno jih lahko v prihodnje znižate in pa – zelo pomembno – ne pozabite vračunati stroškov oglaševanja in zavrnjenih paketov, če ponujate možnost plačila po povzetju!

KOMUNIKACIJO S KUPCI VZAMETE OSEBNO
Ker boste na začetku poslovne poti, vsaj prvo leto ali nemara več, “deklica za vse”, boste morali dobiti trdo kožo, sploh pri komunikaciji s strankami. Oblikujte si utečene postopke vračil, predloge odgovorov strankam, in morebitnih kritik ne jemljite osebno, sploh kadar veste, da težava v resnici ni na vaši strani. Ne ženite si k srcu in ne premlevajte o tem doma, ker vas bo stalo miru in dobrega počutja. Vedno komunicirajte strokovno, jasno in slovnično pravilno. Tiste na dobrih temeljih stoječe negativne komentarje in na dejstvih osnovane kritike pa sprejmite kot konstruktiven feedback, kot možnost za rast in izboljšanje.
KOPIRATE VSAKO POTEZO KONKURENCE
Seveda, podpiram zgledovanje po konkurenčnih podjetjih, velikih ribah, playerjih, ki to počno že leta in to počnejo dobro. A nikar se pri vsem posnemanju ne ujemite v past, da vaše podjetje zgubi dušo. Ohranite osebno noto, zaščitni znak, po katerem se ločujete od množice ostalih podjetij. Ostanite zvesti sebi in svojim vrednotam, tistemu kar vam je všeč in v kar verjamete. Stranke začutijo, ko nekdo nekaj počne s srcem, v svoje izdelke vlaga vso ljubezen in znanje … in vsak paketek, ki roma od njega zapre mirne vesti, vedoč da se ga bo kupec ali kupka razveselila.
FOKUSIRATE SE NA ORGANSKI DOSEG OBJAV
Svojo blagovno znamko je treba graditi postopno, z veliko energije in truda … konsistentno objavljati na družabnim omrežjih, pošiljati novičke kupcem in to je vse res. A samo s tem zelo verjetno ne boste prišli do prodajnih rezultatov, ki bi jih želeli. Definitivno investirajte tudi v blog vsebine in seo optimizacijo. Ta sicer ne bo prinesla takojšnjih rezultatov, a je zelo smiselna investicija, če mislite biti resen konkurent na trgu. In ne pozabite na oglaševanje. Facebook in Google oglasi so nekaj, kar boste morali osvojiti ali za to plačati nekoga drugega. Vsaj če boste želeli priti do “s tem bi se pa dalo preživeti” števila konverzij na spletni strani.
Potrebujete pomoč pri kakšni od zgornjih stvari? Kontaktirajte me in dogovorimo se za neobvezujoč sestanek ali pišite na maja@mojmarketingmentor.si … Prepustite marketing načrt izkušeni marketing mentorici in pogumno naprej!