Grajenje lastne email baze pripomore k grajenju tesnejše skupnosti. Hkrati gre za eno donosnejših marketinških avtomatizacij, ki vam lahko prinese največji ROI (return on investment) izmed vseh kanalov prodaje, ki se jih poslužujete. Z vašimi strankami in potencialnimi strankami ste lahko v stiku, kadar si to želite in niste odvisni od algoritmov ali muhastih družbenih omrežij. Baza je vaš lasten marketing kapital.
Kaj sploh je email baza in kako jo graditi?
Email baza so vsi naročniki na vaše e-novičke, ki jih imate v sistemu. Te ste lahko pridobili tako, da so vaši kupci na spletni strani ob naročilu obkljukali, da se strinjajo s prejemov novičk, lahko so to naslovi, ki ste jih zbrali preko posebnega obrazca na spletni strani ali tisti, ki ste jih pridobili v zameno za popust ali kakšnega “zastonjčka” z uporabno vsebino. To email bazo lahko segmentirate oz. urejate v različne skupine in jih razvrstite glede na interese oz. glede na akcije, s katerimi ste naslov pridobili.
Segmentacija email baze in zakaj jo je dobro delati
Recimo, jaz email naslove ločim po tem, kdo je vnesel e-naslov za naročilo za e-novičke preko web obrazca (je na splošno zainteresiran za digitalni marketing in biznis), kdo je naslov vnesel v zameno za zastonjčka o Instagram trendih (ga/jo zanima vse povezano z Instagramom), kdo je e-naslov prispeval v sklopu, denimo, vprašanj in odgovorov o email marketingu. Tako točno vem, komu bom poslala obvestilo, ko bo zunaj tečaj o osnovah Mailer-lite oz. kdo bo zanj še posebej zainteresiran.

“Lead magnets” ali digitalna darila za povečanje email baze
Kako sploh zgraditi bazo e-naročnikov? Predvsem je ne kupovati ali jo prevzeti od kogarkoli, ker je to sporno iz GDPR vidika in povsem nesmiselno (podobno, kot če bi kupovali sledilce na družbenih omrežjih). Bazo gradimo s pomočjo t.i. “lead magnetov”, to so digitalna darilca, zastonjčki v obliki e-knjig, webinarjev, izzivov, zvočnih posnetkov, kuponov za popust, nagradnih iger itd. Pomembno je, da je to, kar ponujate v zameno za e-naslov koristno, sicer lahko pusti grenak priokus. Nasprotno, če dobi nekdo za svoj e-mail naslov nekaj vrednega, postane del skupnosti, je ta e-naslov za vas neprecenljiv.
Prednosti email marketinga
Dobra stvar email marketinga je, da so rezultati izredno dobro merljivi in da je zares super način za zvišanje prodaje. Spomnimo, vsebino pošiljamo publiki, ki je že zainteresirana za določeno tematiko oz. naše storitve/izdelke. V marketingu radi taki osebi rečemo, da spada med “hot audience”. V nasprotju s “cold audience”, kar pomeni, da je to nekdo, ki za nas še ni slišal in se za nas ni nikoli prej zanimal.
Naslednji plus, kot sem omenila že uvodoma je, da je baza naša last in se jo lahko poslužimo kadar koli, ne da bi bili odvisni od kakšne platforme. Je naša last in nam omogoča veliko manevrskega prostora za izvajanje marketinških kampanj po meri.
Bi radi izvedeli več o taktikah pridobivanja e-naslovov?
Ali pa ste sami že poskušali postaviti sistem za email marketing in vam je spodletelo? Ker vas je kar nekaj, ki ste se s tem že ubadali pa zadeve niste speljali do konca, sem se odločila, da v zaključku oktobra organiziram delavnico na to temo. Sestavljena bo iz spletnega predavanja in video druženja, konkretno pa bomo pogledali vzpostavitev email marketinga s pomočjo programa Mailer Lite, ki je ugoden in enostaven za uporabo.
Če si zanteresiran/a, mi sporoči svoj email, da te obvestim, ko bodo znane podrobnosti.