Predpriprave so ključ do uspešnega spletnega posla. In še preden lahko zastavimo jasno strategijo glede naše marketinške komunikacije, moramo pravzaprav opredeliti naš trg, imeti produkt in storitev, ki je zanimiv/a, obstaja po njej povpraševanje v tistem trenutku in se jo da lepo tržiti ter si ustvariti pravi teren za prodajne uspehe. Kakšna je uspešna marketinška analiza trga?
Kako postaviti uspešno strategijo digitalnega trženja?
Za uspešno strategijo na spletu, je potrebno obkljukati nekaj osnovnih točk, ki so ključne v svetu digitalnega marketinga. Torej naše izdelke in storitve izbrati z neko logiko v ozadju, ne samo s tisto, da nam je nekaj všeč in da hočemo to tržiti. Lahko se namreč odločimo zakaj bomo to tržili, komu in kako bomo naše izdelke ponujali. A s sklepanjem po sebi pogosto naredimo več škode kot koristi. Umanjka namreč ključni korak: kako svoje storitve ali izdelke še pred samim oglaševanjem prilagoditi tako, da bodo zanimive/zanimivi pravim ljudem.
Definiranje problemov in potreb stranke
Ustavimo se torej za trenutek pri prvi točki oz še pred njo. Še preden jasno definiramo svojo podjetje, nišo in ciljno stranko, moramo svoj posel in posebnost pametno izbrati. Tudi če jo že imamo, pa je smiselno narediti analizo trga, da lahko v ospredje potisnemo tisti del našega posla, ki je za naše stranke najbolj zanimiv oz. tiste izdelke, ki jih ljudje najbolj iščejo oz. po katerih na trgu obstaja največja potreba. Kako to storiti?
Metode tržnih raziskav za uspešen spletni posel
Obstaja več metod za izvajanje tržnih raziskav, kot so ankete, fokusne skupine, intervjuji, ki so formalne raziskovalne metode. A tudi takole, neformalno in samo zase lahko pridemo do nekaterih ključnih uvidov za naš obstoječi ali bodoči posel, če se poglobimo v spodaj naštete metode.
1. Svoje bodoče ali potencialne stranke direktno povprašamo, česa si želijo
S konkretnimi vprašanji o nekem področju se lahko obrnete na strokovnjake iz industrije, potrošnike ali konkurente, da zberete informacije o določenem trgu. Včasih to ljudi spravlja v zadrego in se nekako ne opogumijo. A presenečeni bi bili, kako radodarni z informacijami so pravzaprav posamezniki, so so prepričani vase in imajo visoko samozavest. Take delitev svojega znanja niti najmanj ne bo “ogrozila”, še več, svoje izkušnje bodo z veseljem podelili z vami. Zato se ne bojte zastaviti vprašanj konkurentom in strankam.
2. Odkrivanje trga s sekundarnimi raziskavami oziroma z opazovanjem
Opazovanje je učinkovit način za zbiranje podatkov o vedenju potrošnikov, na primer preučevanje, kako kupci ravnajo z izdelkom v trgovini. Ali kako se obnašajo na naši spletni strani ter katere stvari klikajo in jih zanimajo bolj kot druge. Pri tej metodi vam bo zelo pomagala spletna analitika, na primer Google Analytics ali pa statistika, ki je dosegljiva na vaših družbenih omrežjih. Tudi sicer so družbena omrežja popolno mesto, da svojim uporabnikom postavite konkretna vprašanja o njihovih željah, kot smo zapisali že zgoraj.
3. Eksperimentiranje in testiranje pred odločitvijo za pozicioniranje novitete na trgu
Nič novega ni, da podjetja, ki denimo tržijo izdelke za široko potrošnjo ali pa ponujajo storitve oblikujejo izdelke ali pakete in naredijo testne facebook oglase, preden se odločijo, kateri izdelek se splača izdelati/uvoziti ali kakšen paket ponuditi, da bo stranki najbolj odgovarjal. Testnim kupcem se potem ali opravičijo, pošljejo bone, vrnejo kupnino ali pa dejansko zrealizirajo naročila oz. izpolnijo povpraševanje tudi za tiste izbire, ki jih potem ne uvrstijo v stalno ponudbo.
4. Do informacij o popularnih izdelkih in storitvah s pomočjo orodja Google Trends
Če želite uporabljati Google Trends, pojdite na istoimensko spletno mesto Google Trends (trends.google.com) in vnesite temo ali ključno besedo, ki jo želite iskati. Uporabite lahko tudi funkcijo »Razišči« za brskanje po različnih kategorijah in ogled trendov v različnih delih sveta. Rezultate lahko filtrirate po časovnem obdobju, lokaciji in kategoriji. Rezultati vam bodo pokazali, kako priljubljena je bila ta tema ali ključna beseda skozi čas in kje na svetu je bila najbolj priljubljena. Primerjate lahko tudi več tem ali ključnih besed. Poleg tega lahko to orodje uporabite za raziskovanje povezanih poizvedb, naraščajočih povezanih poizvedb in tudi primerjavo z drugimi regijami ali časovnimi obdobji. Super je za preverjanje “sezonskosti” izdelkov.

5. Do vpogleda v Facebook oglaševanje konkurence s Facebook Ads Library
Če želite uporabljati Facebook Ads Library, potrebujete Facebook račun. Ko ste prijavljeni, lahko dostopate do knjižnice oglasov tako, da odprete Facebook meni in izberete »Oglasi«. Knjižnica vam omogoča iskanje in ogled aktivnih in neaktivnih oglasov podjetij, organizacij in posameznikov na Facebooku. Oglase lahko iščete po ključnih besedah, lokaciji in časovnem obdobju. Poleg tega si lahko ogledate podatke, kot so prikazi oglasa in doseg. Knjižnica vam omogoča tudi prijavo oglasov, za katere menite, da kršijo Facebookove pravilnike o oglaševanju. Lahko pa do nje dostopate tudi tako, da zavihek Ads Library poiščete na Facebook strani podjetja, na kateri se tisti trenutek nahajate in pokazalo vam bo vse aktivne oglase. Nikoli ni slabo vedeti čim več o konkurenci, kajne?
6. S pomočjo aplikacije TikTok do popularnih izdelkov, oglasov, glasbe in družbenih trendov
TikTok je super platforma za iskanje trendi izdelkov in za odkrivanje tega, kako se vaša konkurenca trži. Še najbolj priporočljivo je seveda “vržti uč” na tisto iz tujine, saj so ponavadi nekaj korakov pred nami, pa tudi za odkrivanje tega, kakšni oglasi so na tiktoku trenutno “hot”. Vsega se lahko lotite tako, da oprete TikTok račun in začnete samostojno raziskovati … Odkrijete prave hashtage in teme, pod katerimi objavlja konkurence in se potopite v platformo. Če pa še niste čisto tam s to platformo in bi se aktivni uporabi vendarle radi nekako izognili, boste lahko kar nekaj koristnih informacij odkrili tudi s pomočjo Tik Tok Creative Centra za oglaševalce.
7. Amazon kot zakladnica idej za prodajne hite
Kakšni izdelki trenutno trendajo v spletni prodaji izveste tako, da greste na stran kakšnega trgovinskega giganta in pokukate njihove bestsellerje. Vzemimo na primer Amazon. Pogosto z raziskovanjem ne boste imeli veliko dela, saj večina večjih spletnih trgovinskih gigantov na svojih spletnih mestih ponuja razdelek Bestsellers. Pokukajmo na primer na tistega od Amazona. To je res super način za prodobivanje idej in opazovanje, kam gredo trendi. S to metodo si lahko pomaga marsikateri trgovec, ne le uvozniki, temveč tudi tisti, ki kreirate lastne izdelke.
Oglej si tudi posnetek IG live vklopa na to temo v video obliki. KLIK.